Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Diş hekimliğinde kullanılan dijital teknolojinin temel ilkelerinin öğretilmesi.
Dersin İçeriği:
Ders Sayısal görüntüleme, sayısal üretim, sayısal laboratuvar ve uygulama alanlarını içermektedir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Örnek Olay 5: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Test, B: Klinik Öncesi Laboratuvar Çalışması C: Ödev-Vaka çalışması D: Klinik performans formu E: OSCHE
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretme teknikleri | Değerlendirme yöntemleri |
Dijital diş hekimliği ve uygulama felsefesini tartışır. |
PLO 1,PLO 3,
PLO 5,PLO 15 |
1,2,3 | A,C |
Dijital laboratuvar ve uygulama alanlarının özelliklerini özetler. |
PLO 1,PLO 3,
PLO 5,PLO 15 |
1,2,3 | A,C |
Dijital teknolojilerin üstünlüklerini açıklar. |
PLO 1,PLO 3,
PLO 5,PLO 15 |
1,2,3 | A,C |
CAD-CAM teknolojilerini diş hekimliğinde uygular. |
PLO 1,PLO 3,
PLO 5,PLO 15 |
1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
DERS İÇERİĞİ (7. Yarıyıl) | ||
Hafta | Konular | Çalışma materyalleri |
1 | dijital ne demek? Bilgisayarlar girdiyi nasıl yorumlar? | Önerilen kaynaklar |
2 | Klinisyen gözüyle geçmişten geleceğe teknolojik gelişmeler | Önerilen kaynaklar |
3 | Hasta Kayıtları | Önerilen kaynaklar |
4 | Artırılmış Gerçekliğin tıpta uygulanması | Önerilen kaynaklar |
5 | Dolaylı restorasyonlar için Bilgisayar Destekli Tasarım ve İmalat | Önerilen kaynaklar |
6 | CAD-CAM teknolojisinin geleceği | Önerilen kaynaklar |
7 | Dijital gülüş tasarımı | Önerilen kaynaklar |
8 | Yapay Zekada Görme | Önerilen kaynaklar |
9 | Geçmişten geleceğe 3D baskı ve dental implant rehberliği | Önerilen kaynaklar |
10 | Endodontide 3 boyutlu uygulamalar | Önerilen kaynaklar |
11 | Bilgisayar destekli maksillofasiyal protez – cerrahi kılavuzların ve abutmentin tasarımı ve imalatı dahil | Önerilen kaynaklar |
12 | Pediatrik diş hekimliğinde son gelişmeler | Önerilen kaynaklar |
13 | İlaç dağıtım sistemlerinde son gelişmeler | Önerilen kaynaklar |
14 | Antibiyotikler ve ilaç üretimindeki son gelişmeler. | Önerilen kaynaklar |
Plastik cerrahide bilgisayar destekli uygulamalar | Önerilen kaynaklar |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı | 1. Radi Masri, Carl F Driscoll. Clinical applications of digital dental technology, 2015. |
Ek Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Belgeler | Güncel Literatür |
Ödevler | |
Sınavlar | 2 Teorik sınav |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME | ||
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALAR | NUMARA | YÜZDE |
Vize | 1 | 50% |
Quizler | ||
Final Sınavı | 1 | 50% |
Total | ||
FİNAL SINAVIN GENEL NOTA KATKILARI | ||
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALARIN GENEL NOTA KATKILARI | ||
Total | 100% |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAMA KATKILARI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşam boyu öğrenme anlayışını benimsemek, sürekli mesleki gelişim için gerekli planlama ve uygulamaları yapmak. | X | |||||
2 | Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimini göz önünde bulundurarak, uygulamada ekip çalışmasını planlamak ve yönetmek | ||||||
3 | Etik ilkeleri tüm hastalarda uygulamak ve etik sorunların çözümünde etik karar verme ilkelerini kullanmak. | X | |||||
4 | Dişhekimliği personeli ve hastalarla etkili bir iletişimin sürdürülmesi. | ||||||
5 | Hasta bilgilerinin gizliliğine özen göstermek ve hasta kayıtlarını eksiksiz bir şekilde tutmak ve muhafaza etmek | X | |||||
6 | Ağız ve diş hastalıklarının teşhisi için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerinin kullanılması ve hastanın genel sağlık durumu ile diş tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkinin yorumlanması. | ||||||
7 | Tüm diş hekimliği uygulamalarında sağlığın korunması ve sürdürülmesini öncelik olarak alarak, tüm koruyucu önlemleri içeren kapsamlı bir tedavi planlaması yapmak. | ||||||
8 | Alternatif tedavi seçeneklerini planlayın ve planların avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi vererek nihai tedavi planlaması konusunda hasta ile ortak karar verin. | ||||||
9 | Temel tıp bilimlerini klinik bilimlerle bütünleştirmek ve bu bilgileri hastanın tüm işlemlerinde kullanmak. | ||||||
10 | Hastanın ağız sağlığı risklerini göz önünde bulundurarak tedavi planlaması yapmak ve uzmanlık alanı dışındaki durumlarda bir uzmana başvurarak | ||||||
11 | Hastanın ilk adım sağlık hizmetlerini psikomotor becerileri maksimum düzeyde ve kanıta dayalı diş hekimliği ilkelerini kullanarak gerçekleştirmek. | ||||||
12 | Pediatrik hastalarla zihinsel gelişim aşamaları dikkate alınarak iletişim kurulması ve davranışsal yönetimin sağlanması. | ||||||
13 | Özel gruplara odaklanan topluluk temelli programların planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. | ||||||
14 | Ulusal sağlık politikalarının yeniden düzenlenmesi ve alanlarında gerekli önerilerde bulunmak. | ||||||
15 | Uluslararası literatürü takip etmek, yayınları eleştirel olarak değerlendirmek ve uygulama sırasında araştırma sonuçları ile kanıta dayalı diş hekimliği entegrasyonu. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS İÇERİĞİNE GÖRE ÖĞRENCİ İŞ YÜKÜNE GÖRE AYRILAN AKTS | |||
Faaliyetler | Miktar |
Süre (Saat) |
Toplam İş yoğunluğu (Saat) |
Kurs Süresi (Sınav haftası dahil: 14x Toplam ders saati) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf dışı çalışma saatleri (Ön çalışma, uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Vizeler | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | |||
Final Sınavı | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 26 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (saat) | 1.04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 1 |