Bu derste dental biyofilm, topikal florür uygulamaları, fissür örtücüler, süt dişlerinin morfolojik, anatomik, histolojik ve fizyolojik farklılıkları, süt dişlerinin özellikleri ve işlevleri, immatür daimi dişlerin morfolojik, histolojik ve fizyolojik farklılıkları, süt ve daimi dişlerin özellikleri anlatılmaktadır. , maloklüzyonlar ve etiyolojileri, normal ve anormal ağız fonksiyonları, koruyucu ve önleyici ortodontik tedaviler, paslanmaz çelik ve şerit kron, süt dişlerinin erken kaybı ve yer bakımı, sürme kılavuzluğu ve seri çekim, süt dişi çekimleri, endikasyonları ve komplikasyonları, bir veya daha fazla diş çekimi tartışılacaktır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretme teknikleri | Değerlendirme yöntemleri |
1) Çocuğun diş durumuna, yaşına ve değerlendirilen risk grubuna göre etkililik açısından farklı çürük önleme stratejilerini tartışabilme ve ebeveynleri risk faktörleri, diş hastalıkları için mevcut risk azaltma/önleme stratejileri konusunda eğitebilme. | 1-3, 6-14 | 1,2,3,5,7,8 | A,B,C,G |
2) Çocuklarda ortodontik değerlendirmeyi kullanabilme ve ailelerini eğitebilme. | 1-3, 6-14 | 1,2,3,5,7,8 | A,B,C,G |
3) Gerektiğinde önleyici ve önleyici tedavi uygulayabilme ve hareketli apareyler tasarlayıp uygulayabilme. | 1-3, 6-14 | 1,2,3,5,7,8 | A,B,C,G |
4) Çocuklar için yer tutucular ve paslanmaz çelik şerit kuronlar tasarlayabilir, imal edebilir, ayarlayabilir ve uygulayabilir. | 1-3, 6-14 | 1,2,3,5,7,8 | A,B,C,G |
5) Apareylerin klinik sunuma uygunluğunu gerçekleştirebilme. | 1-3, 6-14 | 1,2,3,5,7,8 | A,B,C,G |
6) Erüpsiyonun ve seri çıkarmanın rehberliği için zamanlamayı gösterebilme. | 1-3, 6-14 | 1,2,3,5,7,8 | A,B,C,G |
7) Süt dişi çekiminin endikasyonlarını ve üstlenmesini içselleştirebilme ve hastanın ebeveynlerine ameliyat sonrası tavsiye ve reçete verebilme. | 1-3, 6-14 | 1,2,3,5,7,8 | A,B,C,G |
Dersin Akışı
DERS İÇERİĞİ (5.YARIYIL) (Teorik) | ||
Hafta | Konular | Çalışma Materyalleri |
1 | Pediatrik Diş Hekimliğinde Vaka Öyküsü | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
2 | Çocuk Diş Hekimliğinde Klinik Muayene | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
3 | Çocuk Diş Hekimliğinde Radyografik Muayene | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
4 | Çocuklarda diş çürüklerinin önlenmesi için diş biyofilm kontrolü | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
5 | Topikal florür uygulamaları | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
6 | Topikal florür uygulamaları | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
7 | Florürün etki mekanizmaları | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
8 | Akut ve kronik florür toksisitesi | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
9 |
Fissür örtücüler
|
Önerilen kaynakların ön incelemesi |
10 | Süt dişlerinin histolojik, fizyolojik ve anatomik özellikleri ve daimi dişlerden farklılıkları | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
11 | Süt dişlerinin genel özellikleri ve işlevleri | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
12 | Süt dişlenme ve genel özellikleri | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
13 | Kalıcı oklüzyona geçiş ve kalıcı dişlenmenin özellikleri | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
DERS İÇERİĞİ (6.YARIYIL) (Teorik) | ||
Hafta |
Konular | Çalışma materyalleri |
1 | Maloklüzyonlar ve etiyolojileri | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
2 | Maloklüzyonlar ve etiyolojileri | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
3 | Normal ve anormal oral fonksiyonlar | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
4 | Normal ve anormal oral fonksiyonlar | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
5 | Süt diş çekimleri, endikasyonları ve komplikasyonları | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
6 | Erüpsiyon ve seri çıkarma kılavuzu | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
7 | Süt dişlerinin erken kaybı ve boşluk bakımı | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
8 | Süt dişlerinin erken kaybı ve boşluk bakımı | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
9 | Pediatrik diş hekimliğinde tam koronal restorasyonlar: Paslanmaz çelik, şerit ve zirkonya kronlar | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
10 | Koruyucu ve önleyici ortodontik tedavi | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
11 | Koruyucu ve önleyici ortodontik tedavi | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
12 | Çocuklarda oral mukozal lezyonlar | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
13 | Çocuklarda oral mukozal lezyonlar | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
DERS İÇERİĞİ (5.YARIYIL) (Uygulama) | ||
Hafta |
Konular | Çalışma materyalleri |
1 | Derse giriş | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
2 | Sınıf I, Sınıf II, III ve pulpotomi boşluğu preparasyonlarının çizimleri | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
3 | Sınıf I, Sınıf II, III ve pulpotomi boşluğu preparasyonlarının çizimleri | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
4 | Sınıf I, Sınıf II, III ve pulpotomi boşluğu preparasyonlarının çizimleri | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
5 | PedoPrep Modellerinde kavite gösterimi ve sembollerin uygulanması ve Sınıf I kavite gösterimleri ve uygulamaları 16,46) | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
6 | PedoPrep Modellerinde kavite gösterimi ve sembollerin uygulanması ve Sınıf I kavite gösterimleri ve uygulamaları 16,46) | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
7 | PedoPrep Modellerinde kavite gösterimi ve sembollerin uygulanması ve Sınıf I kavite gösterimleri ve uygulamaları 16,46) | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
8 | PedoPrep Modelleri üzerinde Sınıf II (55 DO, 84 MO) ve Sınıf V (16, 46) ve pulpotomi kaviteleri (54 MO, 85 DO) gösterileri ve uygulamaları | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
9 | PedoPrep Modelleri üzerinde Sınıf II (55 DO, 84 MO) ve Sınıf V (16, 46) ve pulpotomi kaviteleri (54 MO, 85 DO) gösterileri ve uygulamaları | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
10 | PedoPrep Modelleri üzerinde Sınıf II (55 DO, 84 MO) ve Sınıf V (16, 46) ve pulpotomi kaviteleri (54 MO, 85 DO) gösterileri ve uygulamaları | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
11 | Caviprep modellerinde Sınıf III kavite gösterimleri ve uygulamaları (vestibüler ve palatal açıdan 51,52,53) | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
12 | Caviprep modellerinde Sınıf III kavite gösterimleri ve uygulamaları (vestibüler ve palatal açıdan 51,52,53) | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
13 | Caviprep modellerinde Sınıf III kavite gösterimleri ve uygulamaları (vestibüler ve palatal açıdan 51,52,53) | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
Kaynaklar
RECOMMENDED SOURCES | |
Ders Kitabı |
Prof.Dr.Mustafa Ülgen; Ortodontik Tedavi Prensipleri İstanbul Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Yayın Yeri: İstanbul Yayın Yılı: 1993.
McNamara JA, Brudon WL. Karışık dişlenme döneminde Ortodontik ve Ortopedik Tedavi. Needham Press, Michigan, 1993 Prof.Dr.Filiz Perkün; Çene ortopedisi (IV cilt) Beta Basım Yayım Erken Ortodontik Tedavi; Çeviri Editörü:Tülin Taner, Quintessence Yayınları 2008 Çağdaş Ortodonti. Proffit, William and Fields, Henry, The Mosby Co, 3. baskı. Laura Mitchell, Ortodontiye Giriş (Oxford Medical Publications) (Ciltli Kitap) Oxford University Press, ABD; 2. baskı, 7 Haziran 2001. Ortodontik Tedavi: Kavramlar ve Stratejiler Frans P.G.M. van der Linden, Çeviri Editörü: Prof. Dr. Tülin Arun. Pediatrik Diş Hekimliği: Bebeklikten Ergenliğe Kadar. Jimmy R. Pinkham Saunders; 5. baskı, 2012. Çocuk ve Ergen için Diş Hekimliği, yedinci baskı, Ralph E. McDonald, David R. Avery, The Mosby Co, 10. baskı, 12 Kasım 2015. Pediatrik Diş Hekimliği: Klinik Bir Yaklaşım, Göran Koch, Sven Poulsen, Munksgaard, Kopenhag; 2. baskı, 22 Haziran 2009. |
Ek Kaynakalr |
Dağıtılanlar
Klinik el kitabı AAPD ve EAPD yönergeleri
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Belgeler | çağdaş edebiyat. |
Ödev | Paylaşılabilir. |
sınavlar | Paylaşılamaz. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME | ||
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALAR | NUMARA | YÜZDE |
Ara sınav | 4 | 50% |
Quiz | - | - |
Final Sınavı | 2 | 50% |
Toplam | 100 | |
FİNAL SINAVIN GENEL NOTA KATKILARI | 2 | 50% |
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALARIN GENEL NOTA KATKILARI | 1 | 50% |
Toplam | 100 |
KURS KATEGORİ | Zorunlu |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAMA KATKILARI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşam boyu öğrenme anlayışını benimsemek, sürekli mesleki gelişim için gerekli planlama ve uygulamaları yapmak. | X | |||||
2 | Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimini göz önünde bulundurarak, uygulamada ekip çalışmasını planlamak ve yönetmek. | X | |||||
3 | Etik ilkeleri tüm hastalarda uygulamak ve etik sorunların çözümünde etik karar verme ilkelerini kullanmak. | X | |||||
6 | Ağız ve diş hastalıklarının teşhisi için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerinin kullanılması ve hastanın genel sağlık durumu ile diş tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkinin yorumlanması. | X | |||||
7 | Tüm diş hekimliği uygulamalarında sağlığın korunması ve sürdürülmesini öncelik olarak alarak, tüm koruyucu önlemleri içeren kapsamlı bir tedavi planlaması yapmak. | X | |||||
8 | Alternatif tedavi seçeneklerinin planlanması ve planların avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi verilerek nihai tedavi planlaması konusunda hasta ile ortak karar alınması. | X | |||||
9 | Temel tıp bilimlerini klinik bilimlerle bütünleştirmek ve bu bilgileri hastanın tüm işlemlerinde kullanmak. | X | |||||
10 | Hastanın ağız sağlığı risklerini göz önünde bulundurarak tedavi planlaması yapmak ve uzmanlık alanı dışındaki durumlarda bir uzmana başvurmaktır. | X | |||||
11 | Hastanın ilk adım sağlık hizmetlerini psikomotor becerileri maksimum düzeyde ve kanıta dayalı diş hekimliği ilkelerini kullanarak gerçekleştirmek. | X | |||||
12 | Pediatrik hastalarla zihinsel gelişim aşamaları dikkate alınarak iletişim kurulması ve davranışsal yönetimin sağlanması. | X | |||||
13 | Özel gruplara odaklanan topluluk temelli programların planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. | X | |||||
14 | Ulusal sağlık politikalarının yeniden düzenlenmesi ve alanlarında gerekli önerilerde bulunmak. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS İÇERİĞİNE GÖRE ÖĞRENCİ İŞ YÜKÜNE GÖRE AYRILAN AKTS | |||
Etkinlik | Miktar |
Süre (Saat) |
Toplam İş yoğunluğu (Saat) |
Ders Süresi 1. dönem (teorik) | 14 | 1 | 14 |
Ders Süresi 1. dönem (pratik) | 14 | 3 | 42 |
Ders Süresi 2. dönem (teorik) | 14 | 1 | 14 |
Ders Süresi 2. dönem (pratik) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf dışı çalışma saatleri (Ön çalışma, uygulama) | 28 | 0.5 | 14 |
Ara sınav | 4 | 1 | 4 |
Ev ödevi | |||
Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (saat) | 4.16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |